galopep

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2015

Ny dag

Av Bea Andela - 14 augusti 2015 09:36

Träningen igår , ja vart börjar jag. Jag var jätte spänd i min kropp och kände prestationsångest komma smygande, och red i över tempo tappade fokus och ja vad ska jag mer säga om min insatts. Fick först rida och visa lite hur vi ser ut och vad vi behövde hjälp med ( typ allt kändes det som ) Men men det var ju det som är det genomgående problemet att gå fram till höger tygel jämn bjudning fram till handen. Vi jobbade mycket med öppna ( dom där jävla skolorna hur svårt kan de va) och sluta. Och trot om ni vill men slutorna flöt på göööör lätt ( tack Traudi) och det gick hyggligt i öppnan åt båda håll. Sen var det jobb på volten med att gå från inner skänkel till ytter hand, minska volten med behållen ställning i ganachen ( spiralen) jobbigt tyckte Galope. Och sen rakrikta och voilà en fin hingst med svingande rygg bakom sadlen.
Men idag är en ny dag och jag vaknade med huvudvärk och mår piss i min kropp, somnade utan att sätta i laddningskablen till mobilen och ingen klocka ställd. Vilken tur jag har min Eroz som väcker mig.

Nu har jag fått lite effekt på alla piller och ska nog va i form till ny träningsdag kl 11:45 Tänk att det är så roligt att träna.

Trötta efter gårdagens träning och ni kan va lugna han var flätad när jag red, tar upp de när jag är klar.

Lev väl ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Skapa flashcards