galopep

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Så kom då dagen.....

Av Bea Andela - 5 april 2013 11:45

Lördagen den 30 mars kom då dagen då våran fina PRE Hingst Galope P skulle komma till Oss.Dagen började med kurs i Värnamo som starta kl 9. Så jag och min gode Vän Milla var uppe i ottan och körde mot Värnamo med trailern bakom bilen. I Gränna plockade vi även upp Frida som åxå skulle med kursen, tre glada tjejer på väg. (Jag var nog mest glad )Väl framme gick jag direkt för att hälsa på Sara och våran Kung, han var något uppstressad i boxen. Men så fin <3.När våra hjärnor var fullproppade med fakta om huvudet på PRE, var det dax att ta en lite titt igen på honom,kan inte fatta att han ska följa med hem.Eftersom kursen drog ut på tiden bestämde Sara och jag att hoppa över ridningen och bara ta visningen vid hand, för att sen åka hemåt åt varsitt håll denna Påskafton.Så kom vi då till visningen, OJ VILKET MONSTER SOM KOM UT UR BOXEN, jisses vad har vi köpt! In i boxen igen och byta huvdlag till en kapson, och han blev mer kontakt bar. Sara linade honom innan det var dax att in i manegen.Väl där skötte han sig och visade sig bra och fick bra kritik från domarna.Så kom vi då till det stora ögonblicket då han skulle följa med mig hem. Allt på boots , lindor och täcke. Och så klev han in och stod nöjd och åt hösilage. Många kramar senare åkte vi vidare mot Östergötland och Galopes nya hem. Inom Gränna och släppa av Frida, och köpa polkagrisar.Väl hemma var det första gången Willy såg våran nya häst live....... Och ut klev en Kung som talade om att nu är jag här!Väl i boxen började vi ta in dom andra hästarna, och han brösta upp sig rejält, var så duktig tog väl 1timme så var det lugnt i stallet och vi gick in.Inne firade vi med 3 rätters och Champagne!Mätta och belåtna natta vi våra hästar och en nöjd Galope stod lugnt och åt sin mat. Och jag kunde somna så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards