galopep

Alla inlägg under juni 2013

Av Bea Andela - 20 juni 2013 16:37

Av Bea Andela - 19 juni 2013 19:53

Underbara vackra Mellis smög på Matte

Av Bea Andela - 19 juni 2013 18:45

Stod i duschen innan sjukgymnasten , böjer mig och ska ta schampot då en orm ringlar över foten, kan säga att pulsen är testad, idag igen! Kallar på Willy som inte hör. Lyckas ta ormskrället i papper och bära ut den, och nä jag hann inte klä på mig så naken dygn blöt bärandes på en orm..... Tur vi har rätt uppväxt trädgård så inte mycket insyn här inte :)
Och besöket hos Jonas (sjukgymnast) var väl så där, då högersidan inte funkar riktigt blir det att ringa Neurologen imorgon och få en tid för koll så o get mer ligger i klämm. Kan va diskbrocket som trycker så tist!
Annars väldigt lugn dag. Ska väl ta och jogga en Grå lite lugnt han gjorde ju ett rejält pass hos Lotta igår. Och den andra Grå får nog vila en dag till eftersom det gjordes en del i munnen på honom .
Lev Väl !

Saknaden är stor efter min gamla fina hingst Nostradamus

Av Bea Andela - 18 juni 2013 15:26

Ja dagen startade inte så bra, mår förjävligt pga människor som ska dra upp 23år gammalt elände. Sånt jag lever med varje dag och försöker att överleva, går inte 1 dag utan att jag tänker på min dotter, och att hon inte finns för att en annan människa tog hennes liv, jag kämpar varje dag med att finna en mening med att leva. Mina hästar är en sån mening, idag var det träningsdag för Lotta och Willy trodde inte jag skulle klara att komma iväg.
Jag kämpade med gråten i halsen och gjorde ordning Grålle, jag har blivit väldigt bra på att dölja hur jag mår, bra på att sätta upp en fasad.
Grålle gick riktigt bra och de jag tränat på hemma funka nu, faktiskt tyckte Lotta att det var det bästa pass han gjort. Det värmer i hjärtat och gör att jag håller mig på rätt sida överlevnads gränsen.
Är så glad för dessa stunder
Nu är bara nästa problem min kropp jag har dålig koll på högersidan, måste försöka hitta något sett att få bukt med den, det får bli sjukgymnastens nöt att knäcka.
En stund i solen och kaffe så kanske jag mår lite bättre i sinnet.Lev Väl !

Av Bea Andela - 17 juni 2013 23:47

I morse vakna jag och hade jätte ont i höger handen, så där riktigt ont.
Och sen har dagen gått i ett och jag är nyss inkommen. Fick en total dipp när vi bytt bete till unghästarna, och trodde jag skulle somna. Men lyckades ta mig upp på Grålle, Gud va han är svår så het och så känslig, första 30 minuterna är det bara att försöka få honom att jobba lugnt och att han blir lite avrastad. Sen hade jag faktiskt mitt bästa pass på honom sen min nackoperation, så kul men så svårt. Fick till lite slutor och han greppar mer vad jag vill och satt och jobba med övergångar galopp skritt galopp skritt, svårt för han blir så taggad, så man kan inte kalla de enkla byten för jag fattar inte ny galopp förren han skrittar riktigt. Sen blev det lite jobb med bakdelsvändningar och det funkar bra. Har bara sådana problem med min högersida som inte följer med och svarar på min vilja som jag jag vill :(
Under kvällen har åxå höger fot börjat lägga av och jag har svårt att stå på den, och handen är som i morse, ska bli skönt att komma till sjukgymnasten på onsdag igen.
Japp det var mycket gnäll, men den här högersidan börjar jag verkligen misströsta med att den ska bli bra, nerverna verkar inte hitta tillbaka. Eller så är det sviterna från hjärnblödningen........ Trist .
Ja ja bra att slänga i sig en näve piller och hoppa i bingen för imorgon ska jag träna för Lotta igen och det är så kul, det blir Grålle imorgon då Galope ska vila, hans mun är ju fixad idag.
Lev Väl!

Och en bild på Grålle från förra året.

Av Bea Andela - 17 juni 2013 15:16

Det var en mycket trött kille som vi åkte hem med.

Av Bea Andela - 17 juni 2013 15:10

Galope hos tandläkaren, det var en låsning och lite vasst och tyvärr en spricka i en tand.

Av Bea Andela - 17 juni 2013 10:52

Varit ute på en tur med min sagohingst bäst att rida innan kliniken. Jag gjorde de otillåtna och galopperade i härlig galopp över den nyslagna vallen ( inga Kidd ) med solen i ansiktet och lycklig dom ett barn på julafton.
Nu är badkungen badad och står och betar gräs , kan ju inte åka bort med en skitig kung.
Kaffe och sen iväg.
Lev Väl!

Ovido - Quiz & Flashcards