galopep

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Helt slut

Av Bea Andela - 18 juli 2013 00:44

Oj vilken dag... Började med att köra svärmors häst till kliniken för sista stötvågsbehandlingen, nu är det inte återbesök med den förren september.
Sen har dagen gått i ett och jag har nog svettats 15 L , vilken sommar vi har, bara LIIITE avis på Willy som varit i Malmö och jobbat och avslutade dagen med att bada i Råå, suck havet........
Själv avslutade jag dagen med att sadla en Grå 22,15 på kvällen, det blev den underbara hingsten som fick följa med mig ut. Hade så bråttom ut att jag föll i gammal synd kom en bra bit iväg innan jag kom på att jag inte hade hjälm. Rider ju alltid med hjälm nu, mitt huvud tåler ju inte de minsta slag efter hjärnblödningen.
Men tänkte dör jag nu så dör jag lycklig.....
Underbara Galope min Kung,,vilken sommarkväll en lätt vind och härliga dofter i skogen och inga insekter så här dax.
Väl inkommen blev det in i duschen och avsluta med kalltvatten så skönt ( där skiljer sig jag och Willy ordentligt åt han spolar skåll hett) och sen jordgubbar och grädde, SOMMAR!
Nu är jag helt slut och hoppas på att jag får sova mer än dom 2 sista nätterna, som jag har aft så ont i kroppen så det inte gått att sova.
Sov gott på Er.
Lev Väl !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards