galopep

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Bea Andela - 16 oktober 2013 09:45

Ojdå lite fel av mig, den trevliga familjen som var och tittade på Galope igår var ju inte från Norge utan Danmark , dom har en avkomma efter honom och förra året va ju Galope Dansk Champion.
Ridpasset var inte mitt bästa jag har haft konstant huvudvärk nu i väldigt många dagar har tappat räkningen hur många och sen hade han Älglus på sig som bet, lyckades ta en till efter ridpasset. Men en del va bra, är dock inte helt kompatibel med kandaret än det är nog därför jag inte är helt nöjd har inte hittat den fina känslan som jag har på tränset än.
Väl hemma blev det en kopp kaffe och sen på med illröda kläder och ge mig ut på Grålle. Så här i älgjaktstider är det helt galet att rida här, håller mig till vägarna( som går genom skogen) bort till mitt bete. Grålle var riktigt spänd och trist från början men efter så där 1000 övergångar och mycket galoppjobb blev han fin, trötta tog vi oss hem igen.

När jag ändå hade farten uppe tog jag Alejandro åxå, han blev lite friserad hans man åkte av den har blivit jätte ful och tunn på betet och hans underbara pannlugg är skit tunn trist. När han var till fixad fick han tömmkörningsgjorden på sig för första gången och träns och så traska vi ut och när vi kom på plats innanför staket drog jag gjorden LIIITE och jisses va han bocka...... Efter en stund var allt bra och han var duktig, han rör sig fint min lille Toppen synd att han är just för liten för mig.... (163)
Massa klapp och beröm och sen tillbaka in på gången där jag hoppa upp och satt lite som jag gjort innan betet och det var lugnt ( har jätte högt i tak om någon undrar typ 7 m)
La även sadel på Gullan men det är en annan historia...........

Nu ska jag ta tag i dagen och hoppas att denna jäkla huvudvärk ger med sig.
Lev Väl !

Ovido - Quiz & Flashcards