galopep

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Vilken natt ..

Av Bea Andela - 3 december 2014 10:56

inatt har jag sovit skit dåligt. Somnade bra och vaknade klar vaken av att det surrade över huvudet, pang klar vaken. Försökte somna om och drömde att någon försökte döda mig , genom att släppa in en Geting i rummet ( jag är jätte allergisk och får inte luft om jag blir stucken ) det är min fasa att jag ska bli stucken när jag sover. Vaknade igen av att det surra och kände hur det kliade på ett finger på vänster handen, tände lampan och hörde hur det surra precis vid ansiktet. Jack for upp och tog den, det va en Mygga, skumt i december. Vid det här laget var Willy åxå klar vaken och lätt irriterad, han gick ner för att gå på toa. Hörde hur han styrde och fixade i köket ( så här dax mitt i natten ) sen kom han upp med oboj och varm kanelbulle. Ha ha ja så kan de bli lite mardröm, slutade med fika i sängen mitt i natten ?
Vaknade sen vid 6 med huvudvärk, Willy fixade lite piller och jag kunde somna om??
Vaknade och mådde bättre, kaffe och leda till kroppen,ska träna idag med Galope.
Går fortfarande och är så nöjd med förra veckans Lotta träning , vi har börjat med bytena. Och han satte ett höger till vänster klockrent på hjälpen och lugnt galopperade vidare i fin balans?
Så nu är det bara att jobba vidare mot 2015 tävlingssäsong med start i MSVB, vad jag älskar denna hingst. Så nöjd med min Galope och vilken tur att jag åkte ner till Pepino för snart 2 år sen trots att jag hade ridförbud och väntade på operation av nacken, för vilken wow känsla det var när jag mötte denna hingst för första gången där han stod på gången?

Nu mer kaffe så jag kommer ut och upp i sadeln ?

Lev väl och rid med känsla ?

 
 
Ingen bild

frida

3 december 2014 11:06

Va rädd om dej! Va där bättre än Oboy o bulle när man inte kan sova liksom?! 😉

Bea Andela

3 december 2014 18:37

Tack , jag ska försöka. Ja det gick bättre att somna sen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards