galopep

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Bea Andela - 14 augusti 2015 14:39

Nu har jag landat i en stol i solen med en iskall Cola i glasflaska, nöjd med min fina häst idag.
Idag var inte jag lika spänd, och därmed red bättre. Fick den stumma vänstersidan att mjukna och komma loss och då är det ett jämt behagligt stöd på båda tyglarna, hur svårt kan de va....... Jo jäklars svårt innan alla mina och hans kroppsdelar är på rätt plats, men koncentrerar sig som fan på en grej och vipps så tappar man em annan osv. Men plötsligt händer de och det känns som man är mitt i hästen och den går mjukt fram till båda tyglarna.
Och jag ställer mig frågan var det så mycket att va spänd över, inget hockus pokus här inte utan rent självklart gör då och effekten blir så hur svårt är de ( fan så svårt )
Nu är det vila min trasiga kropp en stund och sen rida Grålle och Gullan

Så nöjd med mina OneK idag fick de bli en som matcha himlen färden är blå !

Lev väl och gör de med hästar !

Av Bea Andela - 14 augusti 2015 09:36

Träningen igår , ja vart börjar jag. Jag var jätte spänd i min kropp och kände prestationsångest komma smygande, och red i över tempo tappade fokus och ja vad ska jag mer säga om min insatts. Fick först rida och visa lite hur vi ser ut och vad vi behövde hjälp med ( typ allt kändes det som ) Men men det var ju det som är det genomgående problemet att gå fram till höger tygel jämn bjudning fram till handen. Vi jobbade mycket med öppna ( dom där jävla skolorna hur svårt kan de va) och sluta. Och trot om ni vill men slutorna flöt på göööör lätt ( tack Traudi) och det gick hyggligt i öppnan åt båda håll. Sen var det jobb på volten med att gå från inner skänkel till ytter hand, minska volten med behållen ställning i ganachen ( spiralen) jobbigt tyckte Galope. Och sen rakrikta och voilà en fin hingst med svingande rygg bakom sadlen.
Men idag är en ny dag och jag vaknade med huvudvärk och mår piss i min kropp, somnade utan att sätta i laddningskablen till mobilen och ingen klocka ställd. Vilken tur jag har min Eroz som väcker mig.

Nu har jag fått lite effekt på alla piller och ska nog va i form till ny träningsdag kl 11:45 Tänk att det är så roligt att träna.

Trötta efter gårdagens träning och ni kan va lugna han var flätad när jag red, tar upp de när jag är klar.

Lev väl ??

Ovido - Quiz & Flashcards